LZ 129
Hindenburg
A német nép léghajója

(Mintegy 80 képpel, melyek többsége a Zeppelin Léghajógyártól származik)

 

Írta: Dr. Ing. W. von Langsdorff
Az előszót írta: Kapt. Carl Christiansen és Báró von Buttlar
Illusztrálva kb. 80 képpel, amik főképp a Zeppelin léghajó építéséről készültek.

Magyarította: Horváth Viktória

 

von Lagsdorff  Frankfurt A.M.
1936.
H. Bechhold Verlag


Előszó

A német léghajózás élő hídként köti össze hazánkat a távoli világgal kontinenseken és óceánokon keresztül. Méltó helyet vívott ki a világ közlekedési eszközei között. Az LZ 127 úttörő szerepet játszott ebben. Ezt a feladatot kell az LZ 129-esnek folytatnia és az elődöket felülmúlnia. Az Ön előtt levő könyv közérthető leírást ad a német léghajók fejlődéséről egészen a friedrichshafen-i léghajógyár új mestermunkájáig. A könyv ahhoz a német néphez fordul, akit büszkeséggel tölt el az ezüst óriáshajó megjelenése, amit a németek szorgalmának, tudásának, élni akarásának és békevágyának jelképeként lát.
Carl Christiansen,
a magdeburgi Rendőrség elnöke
és a német Zeppelin-kikötő elnökségi tagja

Előszó2

Gróf Zeppelin úttörő munkájának köszönhetően Németország újra a léghajózás bajnoka. Nekünk, akik magunk is testközelből megismerhettük az öreg gróf munkáját, és léghajóit az első világháborúban győzelemre vezettük, különösen nagy örömünkre szolgál, hogy az egykori félelmetes háborús fegyver egy, a népeket összekötő közlekedési eszközzé vált, vetélytárs nélkül. A Friedrichshafenben a német szakemberek által végzett munka a legjobb szándékú nemet szakmunka. A személyi állomány teljesítménye úttörő munkának számít a németek nemzetközi elismertsége érdekében. Ebben az értelemben az előttünk lévő könyv hozzájárul a léghajózás általános megértéséhez, minden némethez szól, mert ez az új léghajó hazánk hadurának büszke nevét viseli. Ez nem kisebb jelentőségű, mint a német nép léghajójának számító „Graf Zeppelin”.
Báró von Buttlar

Tartalomjegyzék

  1. Általános alapok
  2. Építőelemek és építőanyagok
  3. Hajótest
  4. Vezérmű
  5. Gondola
  6. Gépszerkezet
  7. Leszállási berendezések
  8. Utastér
  9. Rádió-berendezések
  10. A léghajó építése
  11. Léghajó üzemeltetése



Néhány a könyvben nem szereplő kép és egyéb információ

 

Patent Drawing #621195 Navigable Balloon March 14, 1899 Ferdinand von Zeppelin

Zeppelin gróf léghajó szabadalmához beadott rajza

 


Friedrichshafen az LZ129 építése idején

Friedrichshafen ma, a korszerű NT sorozatú léghajóval

A Zeppelin Művek Friedrichshafenben a Google-röl

 


Belépő a Zeppelin Múzeumba



A belépő lapjai a Hindenburg utasteréről és építéséről készült képekkell

 


A Zeppelin Múzeumban kapható képeslap

 


Az új Zeppelin hirdetése

 


Az új „LZ N” sorozat fejlődése

 


 


Az új vázszerkezet

 


Az új számítógép-vezérelt meghajtás